image image

Koncepcja Pracy Poradni

image

KONCEPCJA PRACY PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W NISKU

PODSTAWA PRAWNA

Koncepcja pracy poradni oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych:

  • Statut poradni,
  • Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r, ( Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 oraz z 2016 r. poz. 35, 64 i 195 z późn. zm.)
  • Karta Nauczyciela – ustawa z dn.26.01.1982, (Dz. U. z 2014 r. poz. 191 i 1198 oraz z 2015 r. poz. 357, 1268 i 1418 z późn. zm)
  • Rozporządzenie MEN z  27 sierpnia 2015r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2015r.   poz. 1270),
  • Rozporządzenie MEN z dnia 1 lutego 2013r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno – pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013r.  poz. 199),
  • Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2013r w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach./Dz. U. z 2013r. poz.532/

I. MISJA

Jesteśmy dla dzieci, młodzieży i wszystkich dorosłych odpowiedzialnych i zaangażowanych w ich rozwój. Pomagamy zapobiegać trudnościom rozwojowym, zagrożeniom społecznym i tworzyć funkcjonalne systemy rodzinne i środowiskowe.

II. WIZJA

Poradnia posiada:

  1. Wykwalifikowanych, kompetentnych pracowników /psychologów, pedagogów, logopedów/
  2. Odpowiednia bazę lokalową do realizacji zadań.
  3. Sprawną i przejrzystą organizację pracy.
  4. Różnorodne narzędzia badawcze i pomoce terapeutyczne, dzięki którym dokonuje rzetelnej i trafnej diagnozy z wykorzystaniem wszystkich dostępnych źródeł informacji.

III Zadania Poradni będą realizowane poprzez następujące działania:

1. Badania diagnostyczne (diagnostyka w poradni i w miejscu zamieszkania dziecka)

  • psychologiczne
  • pedagogiczne
  • logopedyczne
  • dotyczące wyboru zawodu (w tym uczniów z problemami zdrowotnymi, którzy mają ograniczenia w wyborze drogi zawodowej)
  • badania przesiewowe: dojrzałości szkolnej, mowy, słuchu i wzroku (w terenie)

2. Pomoc indywidualna

  • pomoc psychologiczna
  • terapia pedagogiczna
  • terapia logopedyczna

3. Organizacja i prowadzenie na terenie poradni grup rozwojowych i terapeutycznych:

  • rozwijające umiejętności emocjonalno-społeczne
  • ogólnorozwojowe dla dzieci uzdolnionych poznawczo
  • rozwijające myślenie i umiejętności twórcze
  • dla młodzieży z problemami emocjonalno-motywacyjnymi
  • dla dzieci z trudnościami w nauce kl. 0-III
  • dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki
  • dla dzieci z cechami nadpobudliwości psychoruchowej
  • dla dzieci słabowidzących

4. Warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców

5. Wspomaganie pracy szkół

6. Sieć współpracy dla psychologów i pedagogów szkolnych

7. Sieć współpracy dla logopedów szkolnych

8. Dni otwarte w Poradni

9. Działania profilaktyczno-edukacyjne na rzecz rodziców

  • prelekcje
  • pogadanki
  • porady

10. Punkty konsultacyjne

  • psychologiczne
  • logopedyczne
  • doradztwa zawodowego

11. Warsztaty dla dzieci i młodzieży

  • samopoznania dotyczące wyboru szkoły ponadgimnazjalnej
  • dla uczniów gimnazjum i szkół średnich dotyczące planowania kariery edukacyjno-zawodowej

12. Spotkania z młodzieżą klas maturalnych związanych ze współczesnym rynkiem pracy

13. Uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i zespołu do spraw udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

14. Konsultacje z nauczycielami i dyrektorami w sprawie indywidualnych przypadków

15. Współpraca z innymi placówkami /kuratorzy sądowi, pomoc społeczna, RODK/

16. Poszerzanie wiedzy i umiejętności zawodowych pracowników

17. Udoskonalanie i rozszerzenie formy promocji poradni /materiały reklamowe, strona www, plakaty, ogłoszenia/

18. Poszerzanie metod badawczych i terapeutycznych – zakup nowych narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych /programy, testy/

Koncepcja została zatwierdzona na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 21.01.2016r

Witamy na naszej stronie


Serdecznie witamy na stronie Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku

Jesteśmy dla dzieci, młodzieży i wszystkich dorosłych odpowiedzialnych i zaangażowanych w ich rozwój. Pomagamy zapobiegać trudnościom rozwojowym, zagrożeniom społecznym i tworzyć funkcjonalne systemy rodzinne i środowiskowe.

Oferta Poradni

Studia Podyplomowe

GODZINY PRZYJĘĆ PORADNI
Poniedziałek 7.30-16.00
Wtorek 7.30-17.00
Środa 7.30-17.00
Czwartek 7.30-15.00
Piątek 7.30.15.00

BIBLIOTEKA PEDAGOGICZNA POLECA

Autyzm